Get Adobe Flash player

Klasseundervisning

 Forside 


Klasseundervisning

Undervisningen i skolen er fastlagt efter følgende pædagogiske principper:

  • 1. Underviser forelæser og forklarer
  • 2. Øvelser (kursusdeltager gennemfører øvelseseksempler udsendt af underviser)
  • 3. Simulering af eksamenssituation Dels ved eksempler på skriftlige eksamensprøver dels ved at underviser overhører deltagere i at behandle pensum som i den mundtlige eksamenssituationen.


Pædagogik

Undervisningen i skolen er fastlagt efter følgende pædagogiske principper:

  • 1. Gennemgang af Generel info
    Specifikation af pensum
    Faseopdeling af undervisningen
    Læseplan
  • 2. Udsendelse af faseopdelt materiale pr. fagmodul
    Stikord og opgaver
    Overhøring/svar
    Større opgaver til løsning
    Løsning på opgaver
  • 3. Pensum gennemgås koordineret med et generelt koncept for sejladsplanlægning. Deltager skal her sammenfaldende gennemføre sit eget sejladsplanlægningsprojekt som præsenteres færdigt udført til den mundtlige eksamen.


Pensum i uddannelsen er fastlagt af Søfartsstyrelsen i henhold til lov om skibes besætning. Pensum er opdelt fagmoduler og specificeret i lærebøger.

Undervisningen foregår ved at man følger en læseplan for kurset, hvor plan for hver undervisning udsendes via Internettet i form af E -mails med vedhæftede filer som indeholder det pædagogiske materiale.

Udsendelserne i E -mails sker i Microsofts mailprogram Outlook og de vedhæftede filer er udarbejdet i Windows baserede programmer. Programmerne er typisk MS Word, MS Excel.

Det pædagogiske materiale udsendes som oftest i det Windows baserede program Adobe Reader. Kun filer med spørgsmål og opgavebesvarelser baseret på ovennævnte programmel kan modtages af underviser.

Det pædagogiske materiale er udarbejdet på grundlag af lærebøgerne specificeret i beskrivelsen af de enkelte flagmoduler. Lærebøgerne er alle de af Søfartsstyrelsen foreskrevne.

Lærebøgerne er alle de af Søfartsstyrelsen foreskrevne. Følg linket til Weilbach og rekvirér bogliste.